aanmelden als nieuwe klant

Hieronder lees je welke vragen het meest aan ons worden gesteld. Het antwoord staat onder de vraag.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

You can read the frequently asked questions in English here.


INFORMATIE OVER BESTELLEN

Hoe kan ik klant bij jullie worden?
Je kunt bij ons alleen klant worden als je staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en voor klanten gevestigd buiten Nederland, maar in de EU geldt dat je een BTW nummer moet hebben.
Via ons aanmeldformulier kun je je aanmelden. De gegevens die wij hiervoor vragen zijn:

- Volledige bedrijfsnaam

- Adresgegevens

- Uittreksel van uw inschrijving bij de KvK

- Eventueel het BTW nummer (verplicht voor buitenlandse klanten gevestigd binnen de EU) 

Kan ik als particulier ook klant bij jullie worden?
Nee, dat is niet mogelijk. Voor verkooppunten bij jou in de buurt verwijzen wij naar onze pagina met verkooppunten.

Hebben jullie een minimale orderwaarde?
Ja dat hebben wij. Voor Nederland, België en Duitsland geldt een minimale orderwaarde van € 50,00 ex. BTW. Ben je gevestigd in een ander land, neem dan contact met ons op.

Geldt er een minimale bestelhoeveelheid?
Wij hebben geen minimale bestelhoeveelheid, wel werken wij met een minimale orderwaarde. In de vraag hier boven vind je een nadere toelichting. 

Wat zijn de handeling- en verzendkosten?
Voor Nederland zijn deze € 9,95 ex. BTW.
Voor België en Duitsland zijn deze € 12,95 ex. BTW.
Voor de tarieven naar overige landen kun je contact met ons opnemen.

Toelichting handeling- en verzendkosten
Het bedrag voor de handeling- en verzendkosten bestaat uit meer dan alleen verzendkosten. Wij zoeken de door jou bestelde artikelen bij elkaar, controleren ze en pakken ze voor jou in. Wij vinden het belangrijk dat jouw bestelling goed en stevig wordt verpakt. 

Hebben jullie een franco orderbedrag?
Ja dat hebben wij. Het franco orderbedrag voor Nederland, België en Duitsland is € 350,00 ex. BTW. Voor overige landen hanteren wij geen franco orderbedrag.

Hoe kan ik bestellen?
Via onze online b2b shop kun je jouw bestelling plaatsen. Je kunt dit doen op elk moment dat het jou uitkomt. Bestellingen die via ons systeem door jou zelf worden gedaan, kunnen wij sneller verwerken en het voorkomt fouten. Nadat je de bestelling hebt gedaan, ontvang je van ons een orderbevestiging.

Hoe kan ik de prijzen op jullie site zien?
Onze prijzen zijn alleen zichtbaar voor klanten die een account bij ons hebben.

Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?
De vermelde prijzen op onze site zijn exclusief BTW.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Stuur in dit geval een mail naar info@charls-toys.nl  of bel ons: 0513 – 23 21 99. Vaak staat de bestelling namelijk wel in ons systeem. Wij kunnen er dan voor zorgen dat de gegevens worden overgezet naar een orderbevestiging.

Ik wil de bestelling annuleren. Kan dat?
De bestelling kan alleen worden geannuleerd als de bestelling nog niet is verzonden met DHL. Normaliter verwerken wij de bestelling direct nadat wij de orderbevestiging hebben ontvangen. Wij verzoeken je daarom de annulering onmiddelijk (maximaal 30 minuten) na het doen van de bestelling telefonisch door te geven. Krijg je niet direct contact stuur dan een sms of app naar nummer: 06 - 12 22 49 73. Begin je bericht met de regel annulering bestelling + bestelnummer. 

Een artikel dat ik wil bestellen, is niet meer op voorraad. Wat moet ik doen?
In onze b2b shop staat de voorraadstatus van een product naast de artikelnaam. Staat hier 0, neem dan contact met ons op. Mogelijk is het product in bestelling bij onze leverancier en kunnen wij je informeren over de levertijd. Wij streven ernaar dat er altijd voorraad is van een product, maar het kan voorkomen dat er ook bij onze leveranciers geen voorraad meer is van een product of dat we in afwachting zijn van een levering.

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Wij doen er alles aan om dit te voorkomen, maar het kan een keer gebeuren. Stuur ons in dit geval zo snel mogelijk, doch binnen 8 dagen een mail (info@charls-toys.nl) waarin staat om welk(e) artikel(en) het gaat. 

Ik heb een artikel niet ontvangen, wat moet ik doen?
Stuur ons zo snel mogelijk, maar binnen 8 dagen een mail (info@charls-toys.nl) waarin staat welk(e) artikel(en) je niet hebt ontvangen.

 

INFORMATIE OVER BEZORGEN

Met welke bezorgdienst werken jullie samen?
Wij werken samen met DHL.

Wat is de levertijd?
Onze levertijd is gemiddeld 1 tot 3 werkdagen.

Krijgt mijn pakket een track & trace code?
Ja, jouw pakket krijgt een track & trace code. Van DHL ontvang je op de dag dat het pakket is verzonden, een mail met daarin de code en een link naar de pagina waar je het pakket kunt volgen.

Ik heb iets besteld, maar nog niets ontvangen.
Het komt voor dat een pakket een dag later wordt bezorgd dan verwacht. 
Wij adviseren je eerst te kijken naar de verzendstatus van het pakket. Deze kun je achterhalen met de track & trace code die je in de mail van DHL hebt ontvangen. Mocht dit geen duidelijkheid geven of duurt het te lang, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling afhalen?
Alleen op afspraak kun je jouw bestelling afhalen bij ons magazijn in Heerenveen. Wij verzoeken je de bestelling via ons systeem te plaatsen voordat je jouw bestelling komt afhalen.
Wij hebben geen Cash & Carry. 

Werken jullie met back-orders?
Nee, wij werken niet met back-orders. Als een artikel niet geleverd kan worden omdat bij het picken blijkt dat een product niet voldoet of niet meer voorradig is, dan schrijven wij dit op de pakbon. Dit product wordt ook niet gefactureerd.

Een of meerdere artikel(en) is/zijn beschadigd bij ontvangst. Wat moet ik doen?
Stuur ons zo snel mogelijk, doch binnen 8 dagen een mail waarin staat welk(e) artikel(en) is/zijn beschadigd. Voeg hierbij foto’s toe waarop duidelijk de beschadiging is te zien.

 

INFORMATIE OVER BETALEN

Hoe ontvang ik mijn facturen?
Je ontvangt onze facturen via de mail op het bij ons bekende mailadres. Wil je de facturen op een ander mailadres ontvangen, stuur ons hierover dan een mail: info@charls-toys.nl

Hoe kan ik betalen?
Wij hanteren twee betaalmethodes:

1. Op rekening. Hiervoor geldt een betaaltermijn van 14 dagen.

2. Betaling vooraf. 

Waarom moet ik vooruit betalen?
Wanneer je nog rekening(en) open hebt staan, wachten wij met verzending van een nieuwe bestelling totdat de betaling(en) zijn voldaan. Je ontvangt hierover een mail.

Aan nieuwe klanten vragen wij om de eerste drie bestellingen vooruit te betalen.

Klanten gevestigd buiten Nederland vragen wij om vooraf te betalen.

Daarnaast kijkt de financiële administratie of er noodzaak is om betaling vooraf te vragen. Charl’s Toys & Gifts behoudt zich het recht voor om onder bepaalde omstandigheden bestellingen pas te verzenden nadat jouw betaling is ontvangen. Je wordt hier per mail over geïnformeerd.

Voor een snellere afhandeling raden wij jou aan om een betalingsbewijs te sturen naar info@charls-toys.nl.

Mocht de betaling niet binnen 7 dagen (Nederland) of 14 dagen (buitenland) zijn voldaan, dan verwijderen wij jouw bestelling uit ons systeem.

 

OVERIGE INFORMATIE

Mag ik de afbeeldingen van Charl’s Toys gebruiken voor mijn eigen website?
Als je klant bij ons bent, dan mag je de afbeeldingen gebruiken voor jouw website.

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?
Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Wat moet ik nu doen?
Ga naar de inlogpagina. Op deze pagina zie je onderaan staan ‘Uw wachtwoord vergeten?’ Klik hier op. Je komt op een pagina waar je het bij ons bekende mailadres moet typen. Klik vervolgens op bevestig. Ga nu naar je mailbox. Je hebt een mail van ons ontvangen met een link waarmee je je wachtwoord kunt resetten. Klik op deze link. Je komt nu op de pagina terecht waar je een nieuw wachtwoord aanmaakt. Vergeet niet te klikken op 'wachtwoord opnieuw instellen'. Je komt daarna weer terecht op de inlogpagina. Je kunt nu inloggen met het nieuwe wachtwoord.

Is jouw mailadres gewijzigd? Dan werkt het voorgaande niet. Stuur ons in dit geval een mail met jouw nieuwe mailadres. Wij zorgen er dan voor dat jouw inloggegevens worden aangepast.